czwartek, 1 maja 2014

Kasza jaglana i duszone warzywa po włosku

Kasza jaglana zdobyła moje serce nie tylko ze względu na to, że jest zdrowa, ale również dlatego, że jest pyszna :) o jej zdrowotnych zaletach pisałam w poprzednim poście, tam też znajdziecie informację jak ją dobrze ugotować. Dzisiejsza propozycja jest bardzo prosta, smaczna i uniwersalna. 


Duszone warzywa po włosku z kaszą jaglaną - 2 porcje

1 cukinia
1 średnia cebula
1 marchewka
1 ząbek czosnku
3 średnie pomidory
oliwa z oliwek
sól, pieprz
tymianek, kurkuma, oregano 
1 i 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej

  • Przygotować warzywa. Cebulę i marchewkę pokroić w drobną kostkę. Czosnek rozgnieść. Pomidory i cukinię pokroić w większą kostkę. 
  • Na patelni bądź w dużym rondlu rozgrzać 3 łyżki oliwy z oliwek. Cebulę zeszklić, dodać czosnek i smażyć jeszcze minutę. Dodać szczyptę kurkumy, marchewkę, cukinię, oprószyć solą, przykryć i dusić na małym ogniu ok. 5 minut, co jakiś czas mieszając. 
  • Następnie dodać szczyptę tymianku, oregano, świeżo mielony pieprz, całość wymieszać, przesmażyć i dodać pomidory. Dusić pod przykrywką ok 10 minut. W razie potrzeby doprawić solą i pieprzem.
Gotowe warzywa wymieszać z kaszą jaglaną i gotowe :) 


PS. Duszone warzywa pasują do ryb, mięs a także ryżu i innych kasz więc można je stosować jako dodatek uniwersalny. 

Smacznej majówki!

2 komentarze:

  1. Ja pokombinuję z kaszą dopiero po majóweczce. Ta propozycja jest ciekawa. Ja ostatnio mam smak na kaszę gryczaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też coś próbuję zrobić z gryczaną, mamy smaka na burgery :)

      Usuń